Intro: Vratiti se u formu za 7x7

Vratiti se u formu za 7 sedmica je blog koji sam posvetio svim ljudima koji po fizičkoj spremi odgovaraju mom trenutnom nivou odnosno kategoriji "Zarđali rekreativac". To su uglavnom ljudi koji su se ranije aktivno bavili sportom ali koji su se trenutno što zbog nedostatka vremena, volje, motiva ili usled nekog drugog razloga zapustili.

Ja sam lično ceo svoj život u sportu. Najviše volim fudbal koji sam jedno vreme trenirao i potom (kada sam skontao da me niko ne može progurati) batalio i okrenuo se nekim drugim sportovima. Najduže sam se zadržao na Tekvondou (Tae Kwon Do) koji sam intenzivno trenirao cca 4 godine. U Tekvondou sam bio solidno uspešan tako da sam na dva turnira na koja sam učestvovao jedanput bio vicešampion SR Jugoslavije a jedanput Šampion (u okviru srednjoškolske olimpijade 2000. godine - to se vodilo kao državno prvenstvo) sve u teškoj kategoriji. Na žalost, po upisu fakulteta sam bio na mukama oko izbora između tri stvari kojima želim da se posvetim: fax, provod sa ekipom i aktivno bavljenje sportom (nije bilo moguće 100% uspešno praktikovanje sve tri aktivnosti paralelno). Moja odluka je pala na prve dve tako da je intenzivan trening od tog momenta bio u drugom planu...

U godinama koje su usledile sam se rekreativno bavio sportom i to u proseku 2-3 termina sedmično. Povremeno bih pravio pauze od po par meseci a tokom 2012. godine sam se spremao za NS polumaraton tako da sam u roku od 3 meseca podigao formu za trčanje 10km na normu...nisam učestvovao na polumaratonu jer je komplikacija na poslu uticala da propustim nekoliko treninga u nizu što je opet uticalo na pad forme i konačno dovelo do gubitka motivacije.

Da ne "tupim" previše u okviru ovog Intro posta (i da ne ubijem svaku volju za daljim čitanjem), preći ću na suštinu. Tokom aktuelne epidemije virusa COVID-19, ponovo sam na skoro mesec dana batalio skoro sve rekreativne aktivnosti. Dani su mi nekako proleteli kao na filmu jedan za drugim, pivo se degustiralo direktno na pivo i za tren oka, čovek se oseti izuzetno tromim. Odlučio sam tako da se tokom narednih 49 dana posvetim vraćanju u formu. Sedam sedmica (7x7=49) sa moje tačke gledišta ima i neku simboliku u ovom izazovnom vremenu jer se dan završetak programa (31.Maj) poklapa sa danom kada smatram da će biti okončane vanredne okolnosti u Srbiji. Jasno je da je moguće vratiti se u formu i brže (npr. za dve sedmice intenzivnog treninga). Ipak, sedam sedmica je period kroz koji je po mom mišljenju uz 3 lakša treninga nedeljno moguće vratiti formu bez previše odricanja u smislu vremena koje je potrebno posvetiti za trening. Drugim rečima: treninge je na ovaj način jednsotavno ubaciti u (ionako verujem previše pretrpan) raspored.

Inače, ovakav vid vraćanja u formu sam uspešno praktikovao više puta u prošlosti tako da mogu tvrditi da je metoda 100% potvrđena. Potrebno je prirodno slediti neke osnovne principe (da ne kažem pravila). Budući da je sve nekako vezano za broj sedam (7), ispade da će biti upravo toliko principa kojima ću se voditi:
  1. Potrebno je doneti odluku!
  2. Potrebno je postaviti realan cilj!
  3. Potrebno je postaviti realan rok (7 sedmica)!
  4. Potrebno je korigovati ishranu!
  5. Potrebno je isključiti alkoholna pića!
  6. Potrebno je isključiti slatkiše!
  7. Potrebno je biti istrajan bez obzira na zamor, bol i mrzovolju za nastavkom procesa!
Pošto sam ja čovek koji voli izazove i koji se trudi da započete stvari uvek privede kraju, nadam se daću svojim primerom dati motivaciju i drugima da istraju u poduhvatu. Moj dodatni motiv (pored glavnog da se vratim u formu) jeste i taj da naprosto pokažem i dokažem skepticima da je sve moguće postići samo ukoliko se donese odluka! Ovaj princip važi za bilo koju stvar u životu (verujem da je vraćanje u fizičku formu dobar primer jer iziskuje mnogo napora, znoja, istrajnosti i odricanja)! Trudiću se stoga da pored pisanja tehničkih stvari vezano za trening dam neke lične savete kako se izboriti za neki željeni cilj...iskreno govoreći, ja sam dobar deo svojih ciljeva već ostvario pa će mi biti zadovoljstvo da iskustva podelim u etar.

Toliko u okviru INTRO posta. Sutra (Ponedeljak) kreće prvi dan programa. Koga bude zanimalo, prekosutra će moći da isprati detaljan plan i program aktivnosit. Zamisao mi je da blog bude multimedijalan tako da ću se truditi da postavljam materijal različite forme. Stoga, kuckamo/gledamo/slušamo se :)  

Comments

Popular posts from this blog

3. od 7 sedmica

2. od 7 sedmica

5. od 7 sedmica